20 Kasım 2013 Çarşamba

Facebook ve Karikatürler

Karikatürler televizyon öncesi dönemin vazgeçilmez eğlence kaynaklarıymış. Annemden de bolca hikayesini dinlediğim gibi merakla beklenen, okunmaya kıyılamayan, her hafta bir sonraki haftayı iple çekme sebebiymiş karikatür dergileri. Ardından televizyon, dergiler, cep telefonları, bilgisayarlar derken karikatürü unutmuştuk. Hala bir kısım meraklısı dergileri takip etmeye devam etmekle birlikte, çok bahsi geçmez olmuştu... Ben de yaşım itibariyle karikatür döneminin ucuna yetişebildim, çok geçmeden yerini başka şeyler aldı.

Derken Facebook'ta "Beğen" usulü çalışan eğlenceli sayfalar kurulmaya başladı. Bu sayfalar günlük ya da günde birkaç defa karikatürler paylaşıp neşemizi yerine getirir oldu. Bu sayfaların çoğunun takipçisi olduğu düşünüyorum... Gün içerisinde işten sıkıldığım anlarda açıp karikatürlere göz gezdiriyorum, havam değişiyor ve ardından işime devam ediyorum. Bu sayfalar sayesinde karikatür çizerlerini yeniden tanıma, karikatürün eğlencesini keşfetme fırsatı yakaladım.

Kendi zevkimden bahsetmek gerekirse temiz çizgili, renkli ve uzun hikayesiz karikatürlerin sevdalısıyım. Tam da bu sebeplerle en sevdiğim çizerlerin başında Selçuk Erdem, Erdil Yaşaroğlu ve Yiğit Özgür geliyor. Hele ki Erdil Yaşaroğlu'nun mizahi kişiliği, çizimlerinde hayvanları hikayeleme biçimi  ve Yiğit Özgür'ün tek karede onyüzbinmilyon baloncukla hikaye anlatması beni benden alıyor. Bu üç güzel Türk'ün dışında da en beğendiğim çizer "Simon's Cat"in yaratıcısı İngiliz Simon Tofield. Simon Tofield çizim hayatına vahşi yaşam hayvanlarını sempatik çizgilerle kağıda dökerek başlamış. Ardından kendi kedilerinden esinlenerek hazırladığı Simon's Cat adındaki kısa filmlerle YouTube üzerinde fenomen halini almış. Bunu takiben karikatür kitapları, Simon's Cat ürünleri, milyonlarca takipçi ve izleyiciyle internet dünyasında önüne geçilemez bir başarı yakalamış. Kedi tasfiri muhteşem, çizimleri muhteşem, hikayeleri muhteşem... 



Tahminim o ki bu yazıyı okuyan çoğu kişi de bu dört çizer hakkında bilgi sahibidir. Eğer ki değilseniz, mutlaka gözatmanızı tavsiye ederim.

Aşağıdaki linklere tıklayarak yukarıda bahsettiğim müthiş insanlar hakkında daha detaylı bilgiye ulaşabilir, çizimlerinin tadını çıkartabilirsiniz. Biraz sizin de neşeniz yerine gelsin diye daha daha aşağıda en beğendiğim karikatürlerinin "ufak bir kısmını" paylaştım, iyi gülmeler!
























Hiç yorum yok: