25 Aralık 2013 Çarşamba

Çok Şanslıyız

Malumunuz havalar pek soğuk. Geceler ayrı, gündüzler ayrı... Çok şükür ki evlerimizde kaloriferimizi yakıp, çayımızı demleyip, dizlerimizi battaniyemizin altına sokuşturup keyif yapabiliyoruz. Peki ya yapamayanlar?



Hepimiz bir zaman "Hava da tam battaniyenin altına girip, film izlemelik vallahi." demişizdir. Sokaktaki evsiz yetişkin ve çocuklar, cebinde parası olmayıp da sobasına kömür alamadan buz gibi tek göz odalı yerde oturmaya çalışan insanlar, sokak kedileri, köpekleri ve tüm canlılar... 

Biz çok şanslıyız... Lütfen hepimiz bunun farkında olalım, farkında olmayan dostlarımıza hatırlatalım. Hatta evsizler, ihtiyaç sahipleri için yardım toplayan pek çok sivil toplum kuruluşu var. Hepsinin internet siteleri, yardım paketleri var. Ayrıca sokak hayvanları için de çok ciddi kuruluşlar var. Her şey zor geliyorsa evdeki tencerenin dibinde kalmış, ne yapacağınızı bilemediğiniz artık yemeğinizi, minik bir boş yoğurt kabıyla beraber sokaktaki çöp kovasının yanına bırakırsanız aç hayvanlar yiyebilirler.


EVSİZLER İÇİN İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ'NİN İLGİLİ TELEFON NUMARASI: 0212 455 13 00 VE 444 25 66. SOKAKTA BİR İHTİYAÇ SAHİBİ YETİŞKİN YA DA ÇOCUK GÖRÜRSENİZ HEMEN BU NUMARALARI ARAYIP YARDIM ÇAĞIRABİLİRSİNİZ.

Böyle yazdığıma bakmayın, ben de her gün talihsizliklerimden dert yanıyorum; hava sıcak, hava soğuk, yoruldum, üşüdüm, terledim, sıkıldım... Aklıma geldikçe ise kendime hatırlatmaya çalışıyorum: "Çok Şanslıyız!"

Hiç yorum yok: