19 Aralık 2013 Perşembe

Güzellik Uğruna

Malumunuz şu sıralar beslememe dikkat ettiğim, birazcık fazla kilolardan kurtulmaya çalıştığım bir dönemdeyim. Bu konuda internette dolaşıp, az kalorili yemek tarifleri, spor önerileri, motivasyon yazılarını karıştırırken, güzellik uğruna (ya da toplumun bize bastığı etiketler uğruna diyelim) neler yapabiliriz onu gördüm yeniden.

Google reklamları pek fenadır biliyorsunuz. Son dönemde sık kullandığınız sayfaları, arama yaptığınız kelimeleri aklında tutup, bir süre sonra sağda solda o konularla ilgili reklamları çıkartmaya başlar karşınıza. Ben de böyle beslenme, diyet, spor vb konulara yoğunlaşınca Google amca "Ahanda kız kilo aldı, çok hassas durumda, basss zayıflama reklamlarını!" dedi kaptanına. Her köşede yok sarımsak çayı, yok bilmemne solucanının sümüğünden yapılan tablet, yok pembe bilmemne yağlı krem, bir saatte bilmemkaç cm incelten tayt... gibi elli çeşit reklam çıkar oldu karşıma.

Bazılarına merakımdan tıkladım, baktım... Hepsi bildiğiniz dolandırıcı, para tuzağı... Gerek iddiaları, gerek sundukları ürün, fotoğraflar, siteler... Hepsi yalan ve büyük ihtimalle de sağlığa zararlılar! Böyle site hazırlayıp, reklam verip, bu işe zaman ve para harcadıklarına göre kazançları büyük, ya da beklentileri fazla. Demek ki hepimiz yukarıda bahsettiğim Google amcanın da sezdiği "kilo vermek isteyen insanın hassaslığı" durumunda olunca akıl ve mantığımızı kaybedip, duygusal kararlar alabiliyoruz. Belki o ilaçları içip, bir haftada 5 kilo vermeye inanmayı seçiyoruz...

Ne olursa olsun inanmayalım bu yalanlara, ne sağlığımızdan ne de paramızdan olmayalım... Ayrıca kabul edelim ki fiziksel olarak nasılsak, öyle devam edeceğiz. Önümüzdeki gizli fermuarı açıp, içerisinden Angelina Jolie çıkartamayacağız! Barışalım...




2 yorum:

Unknown dedi ki...

Yazılarınıza bayıldım =)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

@neseli zebra, hoşgeldin öncelikle :) Çok teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim :)