13 Aralık 2013 Cuma

Market Alışveriş Listesi

Ben daha küçükken annem öğretmişti, "Alışverişe listesiz çıkılmaz.". Hakikaten de çıkılmazmış, anneler her şeyin doğrusunu bilir! Eğer elimde listem yok ise: 1.Alacaklarımı unutuyorum ve almadan çıkıyorum, 2. İhtiyaçlarım haricinde gerekli-gereksiz bir dünya başka şeyle dolduruyorum sepetimi.
Evliliğimin ilk aylarında mutfakta muhafaza ettiğim bir alışveriş listesi tutuyordum. Ancak böyle bir defter tutmanın dezavantajı, her zaman planlı bir şekilde markete gitmiyor olmamız. Misal, bir akşam trafik az oluyor ve "Bugün erken geldik, hazır gelmişken bir de markete uğrayalım." diyoruz. Liste nerde? Yok. Evde... "Neyse madem karar verdik, hadi gidelim, hem ben hatırlıyorum listedekileri." diyorum ve foooossss, ancak yalan yanlış birkaç parça aklımda. Market çıkışında acı gerçekle faturada karşılaşıyorum. Normal listeyle ihtiyaçlarımı alsaydım, harcadığım paranın ancak yarısı tutacaktı. Şimdi ise hem iki katı daha fazla para harcadım, hem de ihtiyaçlarımı karşılayamadım. Fena...


Kağıtta tutulan listenin başarısızlığından akıllandıktan sonra cep telefonumda alışveriş listesi uygulamaları kullanmaya başladım. Hem adet ve kg seçeneklerine göre liste yapabiliyorsunuz, hem de alışveriş sırasında aldığınız ürünün üzerine tıklayınca listeden siliniyor. Bu uygulamalar sayesinde alışveriş listem hep yanımda.

Eminim hepiniz benden kat ve kat bilgili hanımlarsınızdır, sizlere akıl vermek asla haddime değil. Ancak benim gibi tecrübesizler ve alışveriş serüveninin başında olanlar var ise tavsiyemdir, cep telefonunuzda alışveriş listenizi mutlaka kayıtlı tutun. Bu sayede hem zamandan, hem paradan, hem de alışverişe harcadığımız enerjiden yaptığımız tasarrufu size anlatamam.


Hiç yorum yok: