10 Şubat 2014 Pazartesi

Efektsiz Çıkmam Abi

Mevsimin gün ışığını görebildiğimiz ilk sabahtan günaydın! Bu sabah ofise doğru yürürken ilk defa güneş vurdu yüzüme...

Dün akşam kendimi koltuğa uzatıp dinlenirken biraz cep telefonumu karıştırdım. Ne zamandır Google Play Store'da gezinmemiştim (Android işletim sistemli cep telefonu kullanmayanlar için not düşmek isterim; iPhone telefonlardaki AppStore'un benzeridir, cep telefonunuza bir sürü uygulama yükleyebilirsiniz). Uygulama sayfalarında uzun uzun turladım, daha evvel indirdiğim uygulamalara istinaden önerilerde de bulunuyordu. Kendime birkaç oyun ve farklı uygulamalar indirdim, iyi oldu. Ancak listelerde gezinirken onu farkettim de her yan fotoğraf filtresi uygulaması dolmuş! Talep büyük demek ki, farklı farklı şirketler birbirinden farklı uygulamalar çıkartmışlar. İçlerinde yüz pürüssüzleştirici, "bebek gibi kız" etkisi yaratanlar bile var!



Çoğumuz Instagram'daki filtreleri çoktan kullanır olduk zaten. Çektiğimiz dandik fotoğrafı efektlerle kolaycacık havalı bir hale getirmek çok hoşumuza gitti. Bir yandan da bu filtreler, kendimizin, arkadaşlarımızın, sevgilimizin, eşimizin fotoğraflarını da onları "daha güzel" "daha yakışıklı" "daha pürüssüz" göstermenin de yolu oldu bize. Hatta çoğumuzda "makyajsız, şapkasız çıkmam abi" der niyetine, "filtresiz, efekstiz görünmem internette" durumu da baş gösterdi. Ben de kullanıyorum... Kendi fotoğraflarımı paylaşmıyorum ama sağda solda çektiğim fotoğrafları şipşak efektlerle paylaşabiliyorum.

Bu yazının "Özü, sözü, sonu, özeti nedir kardeş?" derseniz, "Bilemedim ki" derim... Bir yandan kullanıyoruz ama bir yandan da dışarıda durup bakınca çok saçma bir durumdayız. Haaytımı bu anlamda da mı sadeleştirsem acaba?

Hepimize çook güzel bir hafta olsun, bir de hava hep böyle güneşli olsun, olmaz mı :)

6 yorum:

Burcu Odacı dedi ki...

Sanırım ilk baharın ilk sinyalleri gelmeye başladı :)
Güzel ve güneşli günler görmek umudu ve dileğiyle, iyi haftalaaaar :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

burcunun dünyası, eveeet, gözümü kıstım vuran güneşten... gelsin bol bol vitaminlerrr :)

Depresif Ayu dedi ki...

Fotoğraflara filtre uygulamayı sevmiyorum. Kendi halinde kalmasını seviyorum.
İzmirde bahar geldi zaten hava harika. Umarım değişmez de yaz bir an önce gelir :))

Kizlierkeklikedili dedi ki...

depresif ayu, İzmir ne güzeldir şimdi, misss gibi... güzel şehrinin, güzel günlerinin tadını çıkart bizim yerimize de :)

Ahu Kader dedi ki...

Fotograflara filtre uygulamayi sevmiyorum. Gercekliligini kaybediyor. Ama biz photoshop ile deveden hatun yapmis nesiliz, bunu da atlatiririz ahaha :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

ahukader, alemsin, güldüm sayende :) deveden hatun yapmak ne yahu :D