21 Mayıs 2014 Çarşamba

Bebek Şampuanı Kullanan Yetişkinler Kulübü

Saçlarım ipek gibi, kokum bebek gibi, dıdıdım dıdıdım....

Evet, 30 yaşımızdan sonra "bebek şampuanı kullanan yetişkinler kulübü"ne katılmış bulunuyoruz, vatana ve millite hayırlı ve de uğurlu olsun.

Her şey eşimin saç derisinde dönem dönem yaşadığı alerji problemiyle başladı. Doktorlara gidildi, cilt doktorlarının hep yazdığı yüz küsür liralık şampuanlardan alındı, kullanıldı, geçti, geri geldi... Böyle uğraştık durduk... Yaz gelmeye başlayınca yine alerji sorunuyla karşı karşıya kalmıştık ki bir anda aklımıza bebek şampuanları geldi. Deterjansız, parabensiz, kremsiz, en düşük seviyede kimyasal madde içeren bir formül... Neden olmasın dedik... Hazırda evde de vardı (makyaj fırçalarımı yıkamak için kullanıyorum), haydi deneyelim diye heyecanlandık...

Hakkında yorum yapabilecek kadar bir süredir Johnson&Johnson bebek şampuanı kullanıyoruz. Derneğimizi genişletmek ve tüm dünyaya yaymak adına olumlu ve olumsuz özelliklerini sıralamak isterim :) Buyurunuz:

Bebek şampuanı hakkındaki güncel tecrübelerimi ,toplam 6 aylık kullanımın ardından yeni bir yazıda anlattım. İlgili yazı için TIK TIK (Yeni pencerede açılır)

OLUMLU YÖNLERİ

Şampuan göz yakmıyor! Daha ne olsun... Duş sırasında göz yakmamasını da geçtim, duştan sonra da insanın gözleri yanar ve kurur ya, işte o da yok, şahane! 

Gerçekten bebek gibi kokuyorsunuz. İnsanı en eski çocukluk anılarına götürüyor, duştan çıkınca Heidi'nin şarkısını söylerken yakalıyorsunuz kendinizi. 

Bebek şampuanı kullanarak makyajınızı çıkartmak çok güzel bir deneyim. Cildiniz bebek gibi oluyor, misler gibi kokuyor, makyaj artığı kalmıyor (Suda çıkmayan rimellerde sıkıntı var, çok iyi çıkartmıyor. Bu nedenle göz makyajımı kendi hazırladığım zeytinyağı ve gülsuyu karışımım  ile temizliyorum, sorun kalmıyor)

Çok güzel bir makyaj fırçası temizleyicisi. Bol bol köpürte köpürte, bir güzel yıkanıyor ki sormayın... Hem de fırçalarınıza zarar vermiyor.

Pompalı şişe çok güzel bir icatmış :) Biliyorum, annelere banyo sırasında kolaylık olsun diye yapılmış ama yetişkin kullanımı için de büyük kolaylık. Bas, yıka...

Bebek cildinin hassas yapısı için özel üretilmesi sebebiyle bizim cildimize de çok nazik davranıyor, alerji yapmıyor, kurutmuyor... Deterjan içerikli değil, düşünün... 

Eşimin cildindeki alerjiler tamamen geçti, yüz küsür liraya doktorun verdiği şampuana göre kat kat iyi sonuç aldık.

Saçlarım çok dökülür normalde. Bebek şampuanı kullanmaya başladığımdan beri bıçak gibi kesildi, banyonun yerlerini kaplayan kopuk şaçlardan eser kalmadı.

Sabah yıkadığım saçlarımın, akşamına kontrolsüz bir şekilde yağlanmış olması probleminden kurtuldum. Çok rahat bir şekilde iki gün misler gibi saçal gezebiliyorum.

Saçlarım ipek gibi oldu, yumuş yumuş.


OLUMSUZ YÖNLERİ (Bu maddelerin hiçbiri benim için geçerli değil ama internette, blog ve forumlarda bu yönde sıkıntılar dile getirilmiş)

Alıştığımız yetişkin şampuanları gibi köpürmüyor. (Benim için olumsuz değil, doğala daha yakın olduğunu kanıtlamasıdır)

Hafif formülü sebebiyle, büyük kesimlerce "yeteri kadar temizlemediği ve yetişkin saçına uygun olmadığı" iddiası var. (Zaten eski zamanlardaki gibi haftada bir yıkanmıyoruz, her gün ya da gün aşırı yıkandığımızda saçımız ne kadar pisleniyor olabilir ki)

Kremsiz olması bilhassa kadınlarda, uzun saçlılarda dert konusu olmuş. Bu konu doğrudur, saçları karıştırıyor. Bu durum karşısında benim tavrım, başımı çok evire çevire yıkamamak oldu :) Nasıl derseniz, başımda ellerimi zilyon tane daire çizerek yıkamıyorum. Daha çok dip kısımları ellerimle yukarı aşağı yaparak yıkıyorum, çok karıştırmıyorum. Saçımın da bir süre sonra bu düzene alışacağını düşünüyorum.

Yine kremsiz olması sebebiyle kepek yapacağı iddia ediliyor. Bizim saçlarımız zaten yağlı, şuana kadar da bir problem yaşamadım, ne kadar kurusa da kepek problemi olacağını sanmıyorum. 

Biz Johnson&Johnson bebek şampuanı kullanıyoruz. İnternetteki yorumlarda Dalin'in, saçları biraz daha mat ve sert yaptığını söylemişler.

Bebek saçı için üretildiği ve saçı besleme özelliği olmadığı için yetişkin kullanımda "bakımsızlık" yaratacağı iddia ediliyor. Kimyasal olarak ağır şampuanların bakım anlayışından da endişem olduğu için kendi adıma bu konu ile ilgilenmiyorum. Sadece normalden farklı olarak ayda iki defa doğal yağlı sağ maskesi uygulayarak bu sorundan da çok rahat bir şekilde kurtulunabileceğini düşünüyorum.

Boyalı saçları matlaştırdığını söylüyorlar. Ben bunu tecrübe etmedim ama  bilemiyorum tabiki... Çokça röfleli, açma işlemi uygulanmış ya da çok yıpranmış saçlarda nasıl bir etkisi olur, bu konuda atıp tutmayayım.

SON SÖZ

Şaun çok mutluyuz, 6 ayın ya da bir senenin sonunda hala aynı şeyleri düşünür müyüz, bilemiyorum ama farklı şeyler tecrübe edersek mutlaka burada ek not olarak belirteceğim. İnternette konu ile ilgili çok farklı yorumlar var. Çoğunluk ipek gibi saçlara kavuştuğunu yazarken, bu şampuan yüzünden egzama olduğunu yazan bile var. İşte buradan da anlaşılıyor ki tamamen kişiye, saç ve cilt tipine göre farklılık gösteren bir durum. Ufak ufak test edip, uygun ise kullanmakta fayda olacaktır.

Tavsiyemdir, denemeye değer.

Not: Bloglardan esinlendim, duş jeli olarak da bebek şampuanı kullanıyorlarmış. Elimdeki duş jellerim bitsin, derhal ona da başlayacağım. Sonuçta yüzümü yıkarken yarattığı "yumuşacık" hissi, vücuduma da yapacağına eminim.

Bebek şampuanı hakkındaki güncel tecrübelerimi ,toplam 6 aylık kullanımın ardından yeni bir yazıda anlattım. İlgili yazı için TIK TIK (Yeni pencerede açılır)



13 yorum:

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Ben Johnson'ın bebek yağını güneş yağı olarak kullanırdım bir aralar, ne güzel yakardı, mis gibi de kokardı. :)
Şampuanı bilemeyeceğim. Röfleli saçı matlaştırıyorsa belki de pek yanaşmasam daha iyi. :))

Kitapsız Kedi dedi ki...

Tüm olumlu yönlerine rağmen, ürünlerini hayvanlar üzerinde test yapan Johnson & Johnson firması benim açımdan asla kullanılamaz bir firmadır. Sevgili Kızlı Erkekli Kedili; Dalin, çok iyi bir alternatif bence. Şampuanı denemesem de, çamaşır için sıvı deterjanını ve yumuşatıcısını kullanıyorum, çok da memnunum.

Burcu Odacı dedi ki...

Bebek şampuanı çok mantıklıymış...deneyeceğim ilk fırsatta, çocukluğuma dönesim var zaten :)

Unknown dedi ki...

büyümeye başlayınca hani bebek muamelesini özleyince bebek gibi muhallebi yemeler olmuştur belki sen de de ben de olmuştu,masuscuktan dökmece ağız kenarından,annemin yedirmesini istemece :)))
sevgiler

Unknown dedi ki...

büyümeye başlayınca hani bebek muamelesini özleyince bebek gibi muhallebi yemeler olmuştur belki sen de de ben de olmuştu,masuscuktan dökmece ağız kenarından,annemin yedirmesini istemece :)))
sevgiler

Depresif Ayu dedi ki...

Ablamlar da özellikle yazın bebek şampuanı kullanıyorlar ve çok memnunlar. Ben hiç denemedim ama neden denemediğimi de bilmiyorum :)

Nesrin dedi ki...

Bizim evdeki bebek sampuani enflasyonundan dolayı yakında ben de onları kullanmaya başlayacağım elimdeki normal sampuanin bitmesini bekliyorum :)

Persephone dedi ki...

Ben de uzun yıllar,genç yetişkin dönemlerimde kullandım...Çokta güzeldir:)Sonra neden vazgeçtim bilmiyorum...:)Bebek olmak güzeldir:)))Sevgiler...

Emel Sevren Pınar dedi ki...

Alp için bebekken kullandım, çok memnunduk, zira Alp, seborait dermatit, allerjik biraz cilt olarak. Şimdilerde, bebeklik-çocukluk dönemlerinden sıyrılma çabasında olduğu için beyefendi, bu tür şampuanlara, "annneee bana bebek şampuanımı aldın? Ben babamınkini kullanıcam ama:) diyip serzenişte bulunma hakkında, haklı da:)
Bu nedenle dolapta öylece kalakaldı emektar şampuanımız:) Beb kendime denememiştim, hemen bugün deneyeyim bakalı. Saçlarım uzun ve çok dökülüyor mbenimde.
Selam, sevgi, teşekkür.

Aycan dedi ki...

Merhaba ben de kuru saçlarım için düünüyorum. Peki bu bebek şampuanların da sülfat var mı acaba

A. Kürşat ÖZCAN dedi ki...

Ne zaman çocuğumuzu Johnson's Baby ile yıkasak yüzü ve saç dipleri kızarıyordu. Doktora gittik, atopik egzama olduğunu söylediler. Belki eşimin yediği bir şey dokunuyordur ancak banyodan sonra kızarıklığın artması ve çocuğun o gece huzursuzlanıp uyumaması gıda allerjisi değil de Johnson's Baby'den kaynaklandığını işaret ediyor gibi. Emin olunca bu foruma tekrar yazacağım.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

@kürşat özcan,merhaba yorumunuz için çok teşekkürler. Bir sonraki güncelleme yazımda da bahsettim, biz artık uni baby bebek şampuanı kullanıyoruz. Hem 1.5 yaşındaki oğlumuza, hem de kendimize. Johson baby şampuan hakkında ben de olumsuz birkaç yorum duydum,sizdeki problem de bundan kaynaklı olabilir bence. Zaten bebeklerin derileri o kadar hassas ki en ufak bir şeyden etkilenebiliyorlar. Umarım yavrunuzun problemi en kısa zamanda düzelir. İlerleyen zamanda yorumunuzu bekliyor olacağım, çok teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Johnson's baby yüzümü mahvetti indirimde diye aldım normalde uni baby kullaniyordum makyajimi saçımı onunla yıkıyorum memnundum ama Johnson s yüzümde ve saçlarımda iri sivilceler çıkardı.Her yikayista yüzümdeki sivilceler azdı nefret ettim