7 Mart 2016 Pazartesi

Soru-Cevap: Yenidoğan Bebeğimize Ne Kadar Süre Eldiven Giydirdik?


Fırsat buldukça, bana mail ya da mesaj yoluyla gelen sorular hakkında kısa kısa yazılar yazmaya çalışmaya karar verdim. Özellikle tekrarlayan, tek tek cevap verirken baszı noktalarını atlayabildiğim soruları şimdiden listeliyorum. Sizin de  merak ettikleriniz varsa bana mail yoluyla gönderebilirsiniz, mutlaka listeye alıyor olacağım.

Başlıktaki soru bana birkaç defa yöneltildi. Taptaze güzel anneler, yenidoğan bebeklerinin tırnaklarıyl yüzlerini çizmelerinden endişe ediyorlar. Gerçekten de yenidoğan bebeklerin tırnakları o kadar keskin, ciltleri o kadar hassas, ellerinin kuvveti de o kadar ayarsız ki bir anda yüzlerini çizebiliyorlar. Bizim eldiven maceramız alışıldıktan çok daha kısa sürdü açıkçası.

Doğumun ardından hastanede mini mini eldivenlerini giydirdik Can oğlumuza. O eldivenlere baktıkça bize fenalık geldi, sanki oğlumuzu sıkıyor gibi geldi. Zaten o da o minicik boyuyla tepişe tepişe sürekli çıkarttı o eldivenleri... Sonunda çorap giydirdik ellerine, evet bildiğiniz çorap... Eve bile o çoraplarla getirdik :) Bir gün durdu, tüm gün ve gece o çorapları çıkarttı biz geri taktık ellerine. Sonunda ertesi gün dayanamadık ve çıkarttık, o son oldu, bir daha da geri giydirmekdik ellerine. Yani toplamda 4 gün eldiven giydi oğlumuz.

Bu kadar kısa süre eldiven giymesi sonucunda olduğunu düşünüyorum ki oğlumuzun el ve parmak becerileri oldukça çabuk gelişti. Ellerini rahatça keşfetti, ağızına aldı, baktı inceledi ve kullandı.


Dün internette gezinirken bir forumda denk geldim, taptaze güzel anne bir aylık bebeğinin eldivenlerini hala elinden çıkartamamış, kıyamamış yüzünü çizerse diye... Aynı zamanda çevresindekiler de çıkartmaması gerektiğini söyleyip durmuşlar. İşte bu kadarı fazla gelince bana, kısacık da olsa bir yazı yazmak istedim bu konuda. Belki bu konuda endişesi ve merakı olan taptaze güzel bir anneye ışık olurum... Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki oğlumuz yüzünü en fazla iki kere çizmiştir, o da zaten hemencecik geçiyor ve hiç mühim değil. Yani, endişelenmeyin güzel anneler...

Ayrıca bu eldiven uygulamasını uzunca bir süre boyunca sadece uyku sırasında yapan anneler olduğunu biliyorum. Bilhassa ilk aylarda uyku sırasında elleriyle yüzünü tırmalayarak kendini uyandıran ve parmaklarını emmeye çalışan minik bebeklerin uykularını daha verimli hale getirmeye çalışıyorlar. Bu yöntemin de oldukça işe yaradığını okudum pek çok kişinin kaleminden.


Uzun lafın kısası, biz oğlumuza çok kısa bir süre ve zorla eldiven giydirdik, hemencik çıkarttık. Eldiven giydirmek bir kural, mecburiyet değil... Bebeğinizi izleyin, gönlünüzü ve aklınızı dinleyin. Anneliğin kuralı yok, gönlünüzü ferah tutun, kulaklarınızı tıkayın, nasıl doğru buluyorsanız öyle yapın. 




Hiç yorum yok: