28 Kasım 2016 Pazartesi

Gemi ile Yunan Adaları - Santorini: Anne Baba Tatili Bölüm 3

Gemi ile Yunan Adaları turumuzun 3.sabahında gözümüzü Santorini adasının kıyısına paralel olarak giderken açtık. Sahil şeridine öyle yakın gitti ki gemimiz, tam bir sahil turu yaptık keskin uçurumlara doğru. Bir yandan güneş yeni yükseliyor, bir yandan limonata gibi yazı geride bırakmış bir hava ve yanda sevgili, güzeldi...

Gemimiz Santorini limanına vardıktan sonra küçük teknelerle kıyıya taşındık. Kıyıdan yerleşime gitmenin tek yolu teleferikle ya da motor teknelerle ilerlemek. Çünkü Santorini adası fiziği gereği tamamen uçurumlu ve yolsuz bir ada. Biz de kıyıya vardıktan sonra oradan motor tekneye binip meşhur kartpostallık Oia'ya doğru yola çıktık. Plansız programsız hareket etmemiz sebebiyle keşke teleferikle Fira'ya çıkıp oradan atv kiralasaydık dedik ama olsun bu da bir tecrübeydi bizim için.

Motor tekne ile Oia'nın sahiline vardıktan sonra servisle merkeze çıktık. Ardından da meşhur manzaraya... Evet,vnefes kesici... Böyle bir manzaraya şahit olmamıştık canlı gözlerimizle... Ancak oraya varışımız neredeyse öğle saatleri olunca Oia'nın tepesindeki güneş bizi biraz yordu. Bilhassa taş yollarda kızan güneş bizi kavurdu ama vazgeçmedik güzelce gezdik. Oia'da yamaca kurulmuş özel havuzlu otelleri, şık butikleri izledik. Karar verdik ki evet manzara güzel ama tadını çıkartmek istiyorsan yamaçtaki otellerden birinde bir gece bile olsa kalacaksın. İnşallah bir daha gitmek kısmet olur da yaparız ömrümüzde...

Oia'dan sonra yine minibüs servise binip Fira'ya geçtik. Oia gibi manzara sahibi olmasa da daracık sokakları, butikleri, restoran ve çeşitli dükkanlarıyla gezmesi çok keyifliydi. Güzel yemek ve başka bir yerde de tatlının ardından teleferiğe binip kıyıya indik. Aklınızda olsun ki kıyıdaki hediyelik eşyacılar çok daha ucuz. Alacaklarınızı merkezden değil de limanın oradan alırsanız ciddi avantaj sağlayabilirsiniz.

Santorini gezimizin sonunda ise yeniden motor teknemize binip gemimize vardık. Yani Santorini adsında tam bir daire çizmiş olduk. Tek günümüz olduğu için çok istediğimiz plajlara gidemedik. bilhassa Black Beach yani siyah plajı göremedik. Olsun, bir daha gelmek için bahane olsun bize.

Gemi ile Yunanistan seyahatimizin son gezi günü de böylece bitmiş oldu ve gece boyunca yine yoldaydık. Sabah olduğunda Kuşadası limanına vardık,iniş işlemlerimizi tamamladık. Akşamüzeri ise İzmir'den uçağımıza binip evimizin yolunu tuttuk.

Bu yazılarda oğlumuzun bahsini geçirmemiş olsam da kuzumuz evinde anneannesiyle beraberdi. Şanssızlığımıza 1 senedir hastalanmayan çocuk bir anda çok ağır bir hastalık geçirdi... Aklımız kalbimiz hep evdeydi, üzüldük dönmek istedik ama güvende olduğunu bildiğimiz için programımızı bozmadık... Eve geldiğimizde ise sarılmalara, öpmelere doyamadık...

İşte gemi ile Yunan Adaları turumuz böyle geçti. Anne baba olarak yenilendik, dinlendik ve kendimize geldik. Hem oğlumuza, hem de birbirimize daha verimli olduk.