25 Temmuz 2014 Cuma

Paris Uçak Bileti ve Türk Havayolları - PARİS GEZİ YAZI DİZİSİ #2

Yurtdışı gezilerinin olmazsa olmaz en büyük kalemlerinden birisi de uçak bileti mevzusu. Büyük tur şirketleri toplu alımları sayesinde biletlerini uygun fiyatlı paketlerine dahil edebiliyorlarken, bireysel olarak yurtdışı seyahatine kalkıştığınızda uçak bileti fiyatlarının pek de yüz güldüren cinsten olmadığını farkediyorsunuz. Bireysel yapacağınız seyahatlerde elbette ki promosyon bilet yakalama şansınız da var ama biz hiç yakalayamadık! Hani şu televizyon ya da internet reklamlarında geçen "55 Euro'ya gidiş dönüş Paris biletinizi hemen alın!" reklamlarının gerçekliğini hiç göremedik. Yakalamış olanlara her zamanki gibi saygılarımı sunarım :)

Biz gidiş-dönüş biletimizi eşimin THY Miles&Smiles kartında birikmiş olan millerimizle aldık. Shop&Miles (Shop&Miles Kredi Kartı Hakkında Bilgi İçin TIK TIK) gibi alışveriş yaptıkça mil biriktiren kartlarla iki kişi gidiş-dönüş Paris uçak bileti almak bizim aylık kredi kartı harcamalarımızın sağlayabileceği bir şey değildi. Ancak eşim işi sebebiyle sene boyunca en azından iki defa Çin'e gidiyor ve bu sayede oldukçe fazla mil yapıyor. Her Çin seyahatinin ve her bireysel uçuşlarımızın ardından bu seyahatlerimizi Türk Havayolları'ndan aldığı mil kartına işletmekten başka bir şey yapmadık. Mil kartında sonunda yüklüce bir mil birikmişti. Eşim de boş zamanlarında her zaman yaptığı gibi uçak bileti fiyatlarına bakıyordu ki buuummmm sadece vergileri ödeyerek iki kişi gidiş-dönüş Paris biletimizi aldık. "Sadece" vergileri ödeyerek dediğime bakmayın, iki kişinin vergisi  gidiş-dönüş için 800 küsür lira tutuyor, ahhh Türkiyem ve vergileri!

Normal prosedürle milsiz bilet alsaydık, ki annem öyle yaptı, kişibaşı ekonomi sınıfı gidiş dönüş 1300-1500 liraya geliyordu. Yani müthiş bir kar ettiğimiz gerçeğinin haklı gururunu yaşıyoruz ;)


Türk Hava Yolları ile seyahatimizden her zamanki gibi çok memnun kaldık. Ne gidişte ne de dönüşte bir rötarla karşılaşmadık, sadece dönüşümüzde havalimanındaki iniş-kalkış yoğunluğu sebebiyle yarım saat kadar kalkış sırası bekledik. Bu gibi teknik detaylar dışında her zamanki gibi yemekler muhteşemdi! Giderken çok güzel bir kahvaltı, dönüşte ise sıcacık ve leziz ana yemeğin tadını çıkarttık. 

Zevk öğeleri dışında beni azıcık rahatsız eden konu, İstanbul-Paris yönünde gittiğimiz uçağın fiziksel özellikleri oldu. 3-4-3 Kişilik sıralarla oturulan, oldukça büyük bir uçak olmasına rağmen koltukları taş gibi, enden ve diz mesafesi bakımından oldukça dardı. Eşim de ben de kısa boylu insanlar değiliz, 1.75cm ve 1.90cm'lik iki insanın azıcık da olsa diz mesafesine ihtiyacı oluyor ama malesef ki bu uçakta onu yakalayamadık. 3.5 Saat boyunca sopa yutmuş gibi dimdik ve taş gibi bir koltukta oturmak gerçekten de yorucu oldu. Bu ufak detaylar dışında yolculuğumuz, ilgi/alaka, aldığımız hizmet, her şey çok güzeldi...


Senede bir defa olsa da yurtdışı gezentiliği yapmaya meraklı bir çift olarak, yurtdışı seyahati planlayanlara uçak bileti konusunda birkaç küçük tavsiyemiz olabilir:

♥ Uçak bileti araştırırken mutlaka tatil sitelerine de bakın. İstediğiniz tarihi girdiğinizde fiyatına göre sıralanmış bir şekilde çok sayıda farklı havayolu firmasını tek ekranda görme şansı yakalıyorsunuz. Ayrıca tatil sitelerinde dönemsel promosyonlar ve 9 taksit imkanı oluyor ;) Biz annemin biletini tatil.com üzerinden taksitle aldık ve çok avantajlı oldu. Tatil.com İçin TIK TIK

♥ Eğer ki düzenli seyahat ediyorsanız mutlaka bir Türk Havayolları Miles&Smiles mil kartı (THY Miles&Smiles Kart Hakkında DEtaylı Bilgi İçin TIK TIK) edinin ve uçuşlarınız sonucunda kazandığınız millerinizi bu karta işletin. Şaka maka, ufak ufak öyle güzel birikiyor ki... Hem iki ya da daha fazla kişiyi de karşılamak zorunda değil, bir kişiyi ya da tek yönü karşılasa bile bütçede çok güzel bir etkisi oluyor. Ayrıca mil kartınız seyahat ettikçe seviye atlıyor ve Elite-Elite Plus olduğunuzda business sınıfında uçmasanız bile business sınıfı kontuarından check-in yapabiliyor ve dünyanında her havalimanında bulunan CIP-Lounge bölümlerinin tadını çıkartabiliyorsunuz (bu konuda yazı gelecek, lounge deneyimi bir efsaneymiş!)

♥ Eğer ki aklınızda bir ülkeye seyahat etmek varsa hiç beklemeden uçak bileti araştırmalarına girişin. Her tatil/seyahat sitesine girin, illa ki istediğiniz gün ve saatten öte uygun fiyatlı gün ve saat alternatiflerini kontrol edin, promosyonlara bakın.

♥ Tercih edebileceğiniz tüm havayollarından fiyat bakmayı unutmayın. Biz baktığımızda en uygun fiyatı yine de Türk Havayolları vermiş olsa da her zaman böyle olmuyor. Bilhassa seyahat edeceğiniz ülkenin kendi havayolları uygun fiyatlar verebiliyor (Paris için Air France uygun fiyat veremedi, o ayrı konu... Misal Hollanda seyahatlerinizde KLM çok uygun fiyatlar verebiliyor).

♥ Reklamlarından mıdır, hepimiz üzerinde yarattığı etkiden midir nedir bilmiyorum ama sanki en ucuz uçak biletini hep Pegasus'tan bulacağız gibi geliyor ama biz bir defa bile ne yurtiçi ne de yurtdışı seyahatlerimizde uygun fiyat yakalayamadık. Bir de Pegasus havayollarının yurtiçi uçuşlarını yapan uçakları bildiğiniz otobüs gibi, çok sıkışık, çok dar ve çok kalabalık...

Bilet alımı ve bizim izlediğimiz yol konusunda size aktarabileceklerim bu kadar. Umarım ki Google'ın karışık yollarından geçerken bloğuma denk gelen birilerine de yardımı dokunur yazdıklarımın.

Sevgilerimle,
* Tüm Linkler Ayrı Pencerede Açılır *




25 yorum:

Burcu Odacı dedi ki...

Pegasus tam bir baş belası...dediğin gibi otobüs bozması uçakları bir yana, yurt içi uçuşlarda bir su bile ikram etmiyorlar . Üstelik yurt içi aktarmalı uçuşumuzda bavulumuzu kaybetmişlerdi. saatler süren rotarları saymıyorum bile.
THY candır ya, her ne kadar siyaseti oraya bile bulaştırmış olsalar da :)
Sabırsızlıkla diğer yazıları bekliyorum :)

bücürükveben dedi ki...

Henüz uçağa binmek nasip olmadı ama diz mesafesi konusunda çok hak verdim sana, sinemalarda, tiyatrolarda da çok gıcık olurum, ne o öyle otobüs koltuğu gibi insana daral geliyor, bacakları uyuşuyor:( o kadar para vermişsiniz bence şikayet edin ama uçağı tasarlayanların düşünmesi lazım:(

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Burcu, Burcu'cuğum aynen öyle çok haklısın sen de... Biz de bir defasında Kayseri-İstanbul uçuşunda üç bucuk saat rötarlı kalkmıştık... Bir saatlik yol için Kayseri havalimanı gibi küçük bir yerde üç buçuk saat bekleyince insana sinir geliyor...

Ahh o bavul kaybolması da en korkulu rüyam benim de :/

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Müjde Dural, kesinlikle Müjde ablacığım, sırf uçak değil ama her yerde böyle bir sıkıntı var... Biz mi uzun boyluyuz yoksa kapitalimin minimum alana maksimum insan sıkıştırma mantığı mı bilemiyorum...

safransarı dedi ki...

THY fena kitlyor ya, sen iyi uygun bulmuşsun
Zar zor şehir değiştirenlerdenim , yurt dışı olur muuu ımmm yok , en azından şimdilik :d
ama sana altınoluk'tan selam gönderebilirim :)

Demet dedi ki...

Pegasus gün geçtikçe kötüleşiyor, yorumlara katılıyorum. thy kaliteli ve uygun.
http://pegasuslaucma.tumblr.com burada okuduğum bir yazı vardı, evlilik yıldönümünde insanların başına neler geldiğini görünce halime şükrettim, çünkü eşimle ben böyle olaylar yaşamadık.
Paris'e bir gün ben de gitmek istiyorum, umarım gidebilirim :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

safransarı, her defasında bana THY daha uyguna denk geldi, şansıma demek ki :)

Şehir de değiştirmeli, yurtdışına da çıkmalısın ki gör bak senin o güzel yazıların daha da nasıl besleniyor :)

Asıl selamlar bizden efendim, ben de nereden göndersem? gündüz hapishanem olan, en camsızından ve havasızından ofisimden geliyor selamlarım :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Demet, yorumun için çok teşekkürler. Gerçekten verdiğin linkteki yazıyı okudum, aklımı yitirdim. Düşman başına...

Pegasus'u sevemedik biz de...

Umarım en kısa zamanda sizin de hayaliniz gerçek olur ve rüya gibi bir seyahat yaparsınız Paris'e ♥

safransarı dedi ki...

senin odanın karanlığı değil de içimdeki karanlık iyi geliyor benim yazılara.
senin ofiste iyi gelirmi ki :)

annedegilannesi dedi ki...

sayende bir sürü şey öğreniyoruz teşekkürler:) çok güzel yol yöntem göstermişsin benim gibi bu konuda cahil olanlara :)

kedimibeklerken dedi ki...

Promosyonlardan faydalanmak için 9 ay sonrasının planını yapmak gerekiyor malesef. İş yerimden bir arkadaşım haziran ayında mart 2015 için thy 'den paris gidiş dönüş 120 euro gibi komik bir rakama bilet aldı. Umarım planları bozulmaz da gidebilirler :)

Koltuk tespitleri çok doğru ama kimin umurunda adam ettiği kara bakıyor işte. Sıkış tepiş oturman yetmiyormuş gibi hele birde sorma nezaketinde bulunmadan koltuğunu sonuna kadar arkasına dayayanlar var,birde arka koltukta koltuğun açılıp kapanan masasıyla oynayan ve habire tekmeleyen çocuklar, yolculuk değil sinir harbine dönüşüyor

Emrah Özdemir dedi ki...

yaşanan son olaylardan mı ne uçağa binmek istemiyorum :S Bu arada Thy candır can :) Bayağı geliştirdi kendini. Yemek menüsü'de iştah açıcı :D Faydalı bilgiler için teşekkür ederim efendim. Emeğine sağlık.

xCoach Incomprehensible dedi ki...

hiç bi kuvvet, beni Avrupa yönündeki uçuşlarda THY'ye bindiremez. Lufthansa, Swiss ve Air France'a biraz daha öderim ama THY'nin rezilliğini çekmem.

Unknown dedi ki...

Ya harika bilgiler bunlar.Çok teşekkürler :)
Bir gün fırsat olur da gitmeye karar verirsem sana bir sürü soru sorabilirim :)
Yolculukta koltukta hayatta dimdik oturamam.İlla aşağıya doğru sıyrılıp yayılmam lazım :D

Depresif Ayu dedi ki...

Ben Pegasus'u seviyorum. Varsın yolculuk sırasında ikramları olmasın ya da koltuk araları dar olsun. Gidiş-Dönüş 38 TL'ye bir sürü yere gittim. Bu bile yeter bana :)

THY konusuna gelirsek... Ablamlar 20 yıldır Amerika'da yaşıyorlar ve bir sürü uçak firmasını kullandılar şimdiye dek. En memnun kaldıkları firmanın THY olduğunu söylüyorlar. Onların yalancısıyım :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

yumiyum x, estafurullah, sadece kendi tecrübelerimi elimden geldiği kadar paylaşmaya çalışıyorum, faydası olursa ne mutlu olurum :) çok teşekkürler ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

kedimi beklerken, ooo bir sene önceden de tatil planı yapılır mı ki yahu? Kim öle kim kala bir sene sonrasına... Umarım arkadaşlarının programları istedikleri gibi gider ve bir sorun yaşamazlar :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Emrah Özdemir, ben hiç bir zaman bilmek istemiyorum :/ Korkmak değil ama çok rahatsız oluyorum yolculuk boyunca...

Thy kesinlikle çok geliştirdi kendini ve şaka maka dünya markası oldu... Yemekler ise dediğin gibi Enfes!

Kizlierkeklikedili dedi ki...

xCoach Incompréhensible, ay niye öyle ki? benim başıma hiç tatsız bir olay gelmedi türk havayollarında, hep çok memnun kaldım halbuki...

Lufthansa'nın aktarmalı uçuş fiyatları ise hepsinden daha tatlı oluyor, bilhassa Avrupa aktarmalı Amerika uçuşları diğerlerinin yarısı fiyatlar veriyor ;)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Dördüncü Tekil Şahıs, çok teşekkürler canım umarım en kısa zamanda dileklerin gerçekleşir ve birbirinden güzel günler geçirirsin gezerek ♥

Kesinlikle, yolculukta dimdik oturmak çok yoruyor :/

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Depresif Ayu, cancağızım nerede bu ucuz biletler, biz niye bulamıyoruz böyle 38tl'ya bilet :))) Sanırım bizim sorunumuz hep yoğun sezonlarda ve son anda bilet bakmamız oluyor :/ 38TL bilet fiyatının karşısında saygı duymaktan başka bir şey yapamayız ;)

Unknown dedi ki...

yurt dışı için THY den başka düşünemem

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Havva Peynirci , değil mi... biz de çok memnun kaldık her defasında

YUUGEN dedi ki...

tatil yazılarınızı okumaya şimdi başlıyorum yehuu çokça yazı birikmiş :) Ben bir kez uçağa bindim oda Pegasus'tu o yüzden karşılaştırma yapamam ama ben 1.60 boyunca ve 60 kg bir insan olarak sıkışmadım ve rahattım yemekler paralı olduğundan almadım :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Hazel Çelik, hoşgeldin :) Sizler yokken ben tıkır tıkır yazıp çalışıyordum vallahi, bilmemm :)

İşte boyunu 1.60'tan 17.75 ve 1.90'a çıkartınca sığmıyorsun malesef :))