5 Eylül 2014 Cuma

Paris'te Market Alışverişi, Tavsiyeler - PARİS GEZİ YAZI DİZİSİ # 18

Bir önceki yazımda oldukça detaylı bir şekilde anlattığım gibi Paris seyahatimizde, kiraladığımız evde kaldık. Tabiki evde kalınca konaklamanın en önemli kalemlerinden birisi olan yeme/içme, market bölümü bize kaldı.

Evde kaldığımız süre boyunca kahvaltı ve bazı akşamlar hariç akşam yemeklerini evde yedik. Evde yediğimiz yemekler için ise bol bol market turu ve alışverişi yaptık. Tur diyorum, gülmeyin, gerçekten tur sayılır :)

Evimizin çevresinde yer alan marketleri keşifle başladık önce. Ev sahibimizin de yönlendirmesiyle öncelikle hepimizin bildiği Fransız markası olan Carrefour'a gittik. Ardındaki günlerde ise sokağımızda bulunan diğer marketleri, pastaneleri, ekmek fırınlarını keşfettik...

Carrefour'dan genelde meyve, çeşitli içecekler, yumurta, bol bol şarap, çorbalar, jambon ve sosisler, kahve, çay, süt gibi hazır şeyler aldık. Sokağımızın başındaki muhteşem fırından ise her gün taptaze baget ekmeğimizi alıp tam bir Fransız gibi kolumuzda tutarak keyifle yollarda yürüdük :) Bu iki alışverişimizin dışında sokağımızdaki ufak başka bir maketten ise peynirleri keşfettik. Çeşit çeşit Fransız ve dünya peynirleri, en lezzetli hallerinde burada satılıyordu. Biz de bu marketi peynircimiz ilan ettik.

Her iki marketten de sadece Fransız markalı ürünleri, bilmediğimiz lezzetleri, farklı içecekleri aldık ki Paris'te Türk gibi bir hafta geçirmeyelim ve değişik markalı lezzetleri tatma fırsatı yakalayalım.

Market fiyatlarına gelirsek, gitmeden önce korkutulduğumuz gibi değilmiş. "Ooo öyle pahallı ki her şey, inanamazsınız, peynir ekmek yiyip döneceksiniz!" sözleri arasında gittik Paris'e. Ancak marketleri biz çok normal, hatta uygun fiyatlı geldi. İstanbul gibi bir şehirde yaşamak o kadar pahallı ki, paramızı Euro karşısında üç ile çarpınca bile her şey aynı fiyata geliyor. Misal bir sepet dolusu alışveriş yapıp, 60 Euro verip, üç gün boyunca üç kişi sabah ve akşam yemeği yiyebildik. Ki bu alışverişlerde öyle lüzumsuz şeyler de oldu ki! Bilmediğimiz bir çikolata görüp, denemeden olmaz mı demedik, abuk sabuk kahveler görüp de almadık mı, hep aldık ;)

Ev kiralamanın böyle de bir avantajı oldu. Parislilerin alışveriş yaptığı marketleri, evlerinde yedikleri markaları, kullandıkları malzemeleri görme ve deneme şansımız oldu. biz bu sisteme bayıldık! :)

Market Alışverişi İçin Tavsiyeler

♥ Bizim gittiğimiz tüm marketlerde kredi kartı geçiyordu, bu konuda endişeniz olmasın.

♥ Tursitik mahallelerin marketlerinde fiyatlar çok yüksek, acil olmadıkça oralardan alışveriş yapmanızı tavsiye etmem. Mümkün olduğunda evinizin, otelinizin çevresindeki yerel marketlerden ve mümkünse Carrefour'dan alışveriş yapın ki fiyatları çok uygun.

♥ Carrefour'a giderseniz mutlaka bol bol mango yiyin. İstanbul'da ham ve lezzetsiz olanları 8 TL'ya satılırken Paris Carrefour'larda büyük boy ve olmuşları 1-1.5 Euro. Mangoya doyabilirsiniz, biz öyle yaptık, her sabah birer mango yedik :)

♥ Tüm Avrupa'da olduğu gibi Fransa'nın da jambon ve sosis kültürü muhteşem. Eğer ki vejeteryan değilseniz bu raflar çok ilginizi çekecektir. Çeşit çeşit sosis, jambon, füme et bulmanız mümkün.

♥ Carrefour'dan birkaç defa hazır mikrodalga yemeği de aldık. Daha evvel İngiltere'de yediklerimle kıyasladığımda, kesinlikle açık ara çok daha güzeldi. Bu nedenle Paris'te acil durumlarda hazır mikrodalga yemeği alabilirsiniz, güvenin bana :)

♥ Fransa deyince aklına şarap gelenlerdenseniz, hoşgeldiniz aramıza :) Daha evvel gidenlerden hep duyardık "Şaraplar su parasına, 2-3 Euro'ya şarap alınıyor" diye. Efsane sanırdık, gerçekmiş! Bilhassa Carrefour'da 2 Euro'dan başlayıp, 30-40 Euro'lara çıkan fiyatlı şaraplar var. 2 Euro'luk şaraptan hayır mı gelir diyebilirsiniz, tabiiki hayatınızda içeceğiniz en güzel şarap değil, olması da beklenemez ama bizdeki 20 liralık şaraplardan kat kat daha güzel hepsi. Yine de 5 Euro ve üzeri şaraplardan almanızı tavsiye ederim ;) Kısa Not: Bu Avrupalıların yemek programlarında "Şimdi bir litre şarabı etimize ekliyoruz, güzelce pişiriyoruzz!" modunun 2 Euro'luk şaraplardan geldiğini de anlamış bulunuyoruz :) Aksi halde Türkiye'de olmuş et 60 lira, olmuş şarap 30 lira, yok bir de bir litre şarabı ete dökeceğim, yok yaaa :)

♥ Fırından alacağınız sıcacık baget ekmeğinin yanında farklı Fransız ekmeklerinden de almayı unutmayın, bilhassa yumuşacık ve hafif tatlı sandviç ekmekleri var, nefis!. Fransızların pastane işi başka hiçbir ülkede yok... Adamların kuru ekmeği bile inanılmaz lezzetli... Hele içerisine tereyağı (yerel markalı tereyağları inanılmaz lezzetli, mutlaka deneyin) ve gravyer peynirini yerleştirince tadından yenmez bir sonuç alınıyor, tavsiyedir :)

♥ En önemli tavsiye ise, Türkiye'yi Fransa'ya taşımayın... Evde hep yiyiyorsunuz peynir ekmek ya da bildiğiniz klasik şeyleri. Tatildesiniz, kültürü tanımak için oradasınız, Paris'te kalıyorsunuz... Yeni lezzetler, farklı markalar, değişik peynirler yiyin... Paris'te bir evde kalıp da sabah kahvaltısında peynir, zeytin, domates, ekmek yiyip çay içmeyin bence ;)

Lazy Otter dedi ki...

gayet de ucuzmuş sanırım :D carfeour keşfetmeniz iyi olmuş. :D aslında paramız biraz değerli olsa çok daha fazla şey yapılabilir. ablam hep anlatırdı, o paranın değerinin düşmesi durumu çok sinir bozuyormuş. :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Mert Koyutürk, marketler gerçekten de şaşırtıcı bir biçimde ucuz geldi bize, hayırlar olsun diyelim :)) Kesinlikle, 1/3 oranındaki bir değersizlik çok can acıtıcı bir şey...

Unknown dedi ki...

günaydın
tam hayal ettiğim tarzda şehir gezisi yaptınız,
anılarını okumak ayrı,bilgilenmek ayrı keyif oldu
teşekkürler

xCoach Incomprehensible dedi ki...

kıskançlıktan çatlar haldeyim :D

maliyetlerden bahsetsene biraz da.
yaza program yapayım şimdiden :D

Atahan ile hayat dedi ki...

harika bilgiler çok teşkkür ederim

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Ekmek ve peynir kültürleri muhteşem gerçekten de ama çaysız kahvaltı tamamlanmış sayılmaz ki...
Şaka bir yana Türk kahvaltısı benim favorim yine de. Kruvasan-kahve bana uymaz,evet en güzeli ev kiralayıp zengin bir sabah kahvaltısıyla güne başlamak. Ne de olsa tüm gün dolaşmak için enerji lazım :)

Burcu Odacı dedi ki...

En çok da şu ekmek olayına ayar oluyorum yaa :( Neden burda da yok öyle fırınlar yaa :(

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Ekmek fırınları, peynirler ve şarap. Sadece bunlar yüzünden +5 kiloyla dönebilirim oradan. :) (Ah bir de krepler!)
Bu yazıyı aç karna okumakla iyi halt ettim. Ekmeğin arasına tereyağıymış, gravyermiş derken, sorma ne hallerdeyim şu anda! :))

sebuş dedi ki...

Yazıyı okuyunca geçen sene yaptığımız paris tatilini anımsattı bana:) tıpkı sizin gibi bizde ev kiralayarak gitmiş ve market alışverişleri ile doya doya oralı gibi turistik bir gezi yapmıştık.. şarapların 2 euro oluşuna hayran kalmış, peynir çeşitleri ile büyülenmiştik.. velhasıl çok güzel bir 10 gün yaşamıştık yine fırsatım olsa yine aynı yoldan giderim.. güzel anılarla kalın..
sevgiler,

Emrah Özdemir dedi ki...

Bizim buradaki carrefour la arasında pek fark yok gibi :) Yahu ben bu paylaşımları çok beğeniyorum :D Devamını bekliyoruz efendim.

kedimibeklerken dedi ki...

Tatili dolu dolu dibine kadar yaşamak böyle bir şey galiba, hakkını vermişsiniz sonuna kadar. Daha çok yer gezersinizde, biz de böyle yazılarınızdan faydalanmaya devam ederiz umarım =)

Kedicikleri özledik, bir posttada onlardan bahsetseniz hayır demem :)

safransarı dedi ki...

Ba ba baa yeni peynirler deneyinmiş :d
benim yerime de mango yiyeydin. mangosuz bir günüm bile geçmiyor :d

Kizlierkeklikedili dedi ki...

safransarı, :)))) Öyle tabi, değişik peynirler yemezsem, hele ki her gün kahvaltıda mango yemezsem günlerim zehir olur, anyamazsınnnn :)

kedimi beklerken, öyle oldu, keyifle gezdik, anlata anlata bitiremedim :)

İşte yazı dizisi bitince hayatımdan her şeyi yazmaya devam edeceğim, kedilere de sıra gelir ;)

Bu arada bizim pisiler her gün instagramdalar, kizlierkeklikedili olarak bulunabiliriz ;)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Emrah Özdemir, gerçekten fark yok... Sadece bizim marketler de biraz deeev Amerikan marketi formatına kaymakta... Paris'tekiler daha minimal, kısa raflı, geniş koridorlu ve daha sakindi...

Ne mutlu beğenmen, çok teşekkür ederim!

sebuş, oohh ne güzel yapmışsınız siz de... bu şekilde kiralık ev ile, bol bol market gezmesiyle kesinlikle çok daha keyifli bir deneyim oluyor.

Bizden de sevgiler!

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, aynen öyle Eylül'cüğüm, hiç sorma, yedik yedik yedik, duramadık :)

Krep mevzusu da efsane gerçekten... Her oturduğumuz yerde elimizde sandviç gibi sarılmış kreplerle tıkadık kendimizi :))

Burcu 'cuğum, gerçekten ekmeğin lezzeti çok güzel... Bence biraz daha şekerli ve hafif daha tuzlu gibi... Bizde şimdi sağlıklı olunacak diye şekerini de tuzunu da sonuna kadar kıstılar ya iyice tadı tuzu kaçtı ekmeklerin...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

coletté , çok güzeldi ekmek ve peynirler... Bir de işte baget ekmeyi o kolun altına sokunca ayrı keyif oluyor :))

Tabiki çay vazgeçilmez ama senede bir hafta, başka bir ülkede olunca farklı deneyimler her zaman daha güzel ;)

ATAHAN İLE HAYAT, ben teşekkür ederim asıl okuduğunuz ve yorumunuzu esirgemediğiniz için ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

xCoach Incompréhensible, çatlama ama... sen Paris'e gideceksin kesinlikle, çok yakışacaksın, cidden :)

Para konuları ise kiralık ev yazımdaki linkten bakabileceğin bir konaklama maliyeti+uçak bileti (ortalama 1000-15000TL kişibaşı) +cep harçlığı diyebiliriz... Konu Paris olunca cep harçlığını biraz daha arttırmak gerekiyor ki pahallı bir şehir...

Ne yapıyoruz, evren mevzusu :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Havva Peynircii demek ki hayaller hep aynı :) Bizim de hayalimiz böyleydi, ne şanslıyız ki gerçekleştirebildik... Elimden geldiği kadar gördüklerimi, yaşadıklarımı yazmaya çalıştım ki bir kişiye bile fikir versem, bilgi versem ne mutlu. Sevgilerimle ♥

Ahu Kader dedi ki...

Avrupa da Türkiye ye göre et ve peynir cok uygun fiyatlara sahip. Fransiz ekmegi de cok güzeldir. Afiyet olsun canim benim.