1 Ağustos 2014 Cuma

THY CIP Lounge Deneyimi - PARİS GEZİ YAZI DİZİSİ #3

Önceki yazımda da kısaca bahsettiğim gibi eşimin Türk Havayolları Miles&Smiles Elite kartı sayesinde havalimanlarında bulunan THY CIP Lounge salonlarına ücretsiz giriş yapabiliyoruz. Normalde bu CIP salonlarını ancak business ve first class yolcular kullanabiliyorken artık Elite ve Elite Plus Miles&Smiles kart sahibi yolcular da kullanıp tadını çıkartabiliyorlar.



Bu Lounge bölümleri nedir derseniz, ben de ilk defa girdim ama daha evvel her seyahatinde bu slaonların tadını çıkartan eşim için yeni bir tecrübe değildi. Bu salonlar bir şekilde business ya da first class yolculuk yapan yahu da o havayolunu çokça kullanan ve dolayısıyla "kıdemli müşteri" olan, havayollarının gözünde "elit" yolcuları için sağladığı, uçuş öncesinde tadını çıkartabilecekleri bir bekleme salonu. Ay allahım elit sayılıyoruz, nasıl, nasıl, nasıl bir mutluluk bu! 


Bilhassa İstanbul Atatürk Havalimanı'nda bulunan CIP lounge bölümünü anlata anlata bitirememişti eşim. Tamam, gidelim, görelim, nasıl elit olunuyormuş öğrenelim, sosyeteye adım atalım, dedim ve giriş yaptık. Salonun giriş kapısı, dış hatlar gidiş bölümünde  bulunan Starbuck's'ın hemen yanında bulunuyor. Bir güler yüz ki sormayın, sanki kraliyetiz! Girişte hemen eşimin kartına benim uçuş kartımla beraber misafir olarak işlendim (Miles&Smiles Elit kart sahipleri yanlarında bir adet misafir yolcuyu ücretsiz sokabiliyorlar) ve havalimanının görünmeyen yüzü olan "aşırı sakinlik" bölümüne adım attık. Havalimanının koşturmacası, gürültüsü ve kalabalığının ardından sanki bir spa merkezine girmiş gibi hissettik kendimizi! Sessiz konuşulan, sakinliğin hakim olduğu, bedava sınırsız yemek, atıştırmalıklar, alkollü-alkolsüz sınırsız çeşitli içeceklerin olduğu, uyuma salonu, koltuklar, masalar, internet, bilgisayarlar derken uzun beklemeli uluslararası uçuşlar yapan bir yolcunun "cennet" olarak adlandırabileceği bir yer. Dekorasyonu da çok sık, sakinleştirici ama bir yandan da oldukça lüks bir izlenim yaratıyor. Uçağımızın kalkmasına çok uzun bir süre olmadığı için önce kocaman bölümlerden oluşan içiçe salonları gezdik ve ufak bir kahvaltı yaptık. Yediğimiz her şey çok lezzetli ve tazeydi.


Aynı şekilde dönüş yolumuzda ise Paris Charles de Gaulle Havalimanı'nda bulunan Star Alliance CIP Lounge'a giriş yaptık (Türk Havayolları Star Alliance üyesi olduğu için THY Miles&Smiles kart sahipleri dünyadaki tüm Star Alliance CIP Lounge'lara da giriş yapabiliyorlar). Atatürk Havalimanı'ndan bulunan salonun gösterişli büyüklüğüne ve şıklığına yanaşamasa da Charles de Gaulle Havalimanı'nın küçük, sıkıcı, kalabalık ve pis kokan ortamından sonra yine cennet gibi geldi. Yemek çeşitleri Atatürk Havalimanı gibi değildi ama insanı kesinlikle mutlu ediyordu.


Eğer ki çokça seyahat eden birisiyseniz mutlaka bir THY Miles&Smiles kartı edinmenizi, yaptığınız tüm uçuşları bu karta işletmenizi ve kartınız yükselip de Elite ya da Elite Plus olduğunda bu salonların tadını çıkartmanızı şiddetle tavsiye ederim. Benim kesinlikle havalimanına, bekleme sürelerine bakış açımı değiştirdi. 

Not: THY Miles&Smiles Elite/Elite Plus kartınız sayesinde business ya da first class yolcusu olmasanız da business class kontuarından sıra beklemeden check-in işlemi yaptırıp,  bagajınıza "priority" yani "öncelik" etiketi alarak vardığınız yerde ilk gelen bagajın sizinkisi olma rahatlığını yaşayabilirsiniz. Bagaj beklemek de neymiş demeyin, bantta yarım saate kadar beklenebildiği malumunuz...

"THY Miles&Smiles Kartı Nasıl Elde Edilir? THY Miles&Smiles Classic, Classic Plus, Elite, Elite Plus Kartlara Nasıl Sahip Olunur? Miller Nasıl İşlenir? Mil hesapları nasıl yapılır? Millerle Bedava Bilet Nasıl Alınır?" Gibi sorularınıza resmi kaynaktan bilgi almanızsa fayda olacaktır, buyrunuz Türk Havayolları'nın sitesindeki ilgili sayfaya: TIK TIK (Yeni pencerede açılır)

* Fotoğrafların kaynağı, Türk Havayolları


* Tüm Linkler Ayrı Pencerede Açılır *





14 yorum:

Emrah Özdemir dedi ki...

Elitlere her yerde güzellik var desene :D Ne şanslısın yahu. Paylaşım için teşekkür ederim.

Aner dedi ki...

Kiskandim canim :)
Saka bir yana benim gibi ucmaktan nefret eden, cok stres olan birisi icin bicilmis kaftanmis burasi. Yolculuk oncesi biraz rahatlayip ucmak cok guzel olurdu. Iyi tatiller, iyi ucuslr
Sevgilerimle

Design Mariposa dedi ki...

Gezi yazılarınız çok güzel olmuş.Sankii bende gezmişim gibi hissettim.. Emeğinize sağlık..Bende bloguma beklerim :) http://nilgunodabasi.blogspot.com.tr/

Unknown dedi ki...

vay be! neler varmış dedim mi? dedim!

bücürükveben dedi ki...

:))ya sakın yanlış anlama da, - zaten ömrümde uçağa binmiş değilim- bu uygulamalar ayrımcılık olarak geliyor bana ve karşıyım. Parası olana daha iyi koşullar, daha iyi yemek...olmayana yok:)))ben gençkızken üniversiteye başladığım yıllarda yani daha 17 yaşındayım - o zaman ANkara'ya dönüş yapmamışız- hala Üsküdar'dayız okula gidip-gelirken tabii vapurla her gün gidiyorum LÜKS mevkii vardı, ya da 1. sınıf bilet. Sonra bunu kaldırdılar da rahat ettik. :))

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Aslında bence burası, uzun bekleme yapacaksan güzel. Şöyle rahat rahat yayılacaksın. Yoksa tadı damağında kalır. Bir de mesela ben eğer sevdiğim bir yere yolculuk ediyorsam, havaalanı keşmekeşini de severim. :) Deli miyim? Bilmem ki. O seyahat eden kalabalığın, bir yerlere gidip gelen insanların enerjisini hissetmek de güzel bence. Ama bu lounge'a hayır diyeceğim anlamına gelmiyor. :))

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Emrah Özdemir, sorma :) Hem şans, hem de şanssızlık diyelim... Bu milleri biriktirmek için eşimle bir ay ayrı kalmışlığımız, uzun haftalar yurtdışına gidip gelmişliği var. Kan var bu millerde kan :P Şaka bir yana, bahaneyle güzel bir sonucu oldu :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Aner, bir de benim hiç haberim yoktu bu lounge konusundan... Hazır hakkında bilgi edinmişken paylaşayım dedim :) Çok teşekkürler ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

nilgün odabaşı, çok teşekkürler :) Tabiki, gelirim...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Havva Peynirci, varmış gerçekten... Ben de hiç bilmiyordum,öğrendim, tecrübe ettim ve şaşırdım...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Müjde Dural, haklısın Müjde ablacığım ama bu uygulamaya biraz daha farklı bir taraftan bakabiliriz. Misal mahalledeki aynı butikten sürekli alışveriş yaptığımızda bize indirim yapıyor ya bu da aynı şey... Aynı havayolunu sürekli kullandığımızda bize avantajlar sağlıyor :)

Sınıf mevzusunda ise içimizi şöyle rahatlatabiliriz :) Artık ekonomi sınıfları bile çok konforlu, leziz yemekli, geniş koltuklu. Ancak ki kişi ben daha güzel yemek yiyeyim, ben daha ayrıcalıklı hizmet alayım, daha geniş koltukta oturayım diyorsa havayolları onlara o avantajları sağlıyorlar. Hani birisi kötü, diğeri iyi olsa o zaman sıkıntı ama şuanki durumda sıkıntı yok gibi :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, Eylül'cüğüm çok haklısın, uzun aktarma beklemelerinde acayip keyifli olur, o zaman tadı çıkar bence de :)

Yooo deli değilsin, senin gibi bundan keyif alan çok insan var. Arkadaş sohbetlerinde böyle söylediğini duyduğum çok arkadaşımız var. Ben ise tam tersi... Kalabalık olunca insanlar sanki üstüme üstüme geliyorlar gibi fenalıklar basıyor... Sanırım psikolojik bir şey. Asıl ben deliyim :)))

annedegilannesi dedi ki...

vay be konfora bak süpermiş. ben bir gün önceden hava alanına gider CIP denilen olayın tadını çıkarırdım:) bagaj beklememe olayı da çok iyiymiş insan stres oluyor beklerken acaba kayıp mı oldu daha ne kadar bekleyeceğim falan diye.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

yumiyum x,girişinde uçuş kartını okutuyorsun görevlilere, belki çok erken gidersen almayabilirler diyeceğim ama bilmiyorum tabi :) fantazi değil mi, iki gün önce gideceğim işte :)